Veelgestelde vragen over verzekeringen

Als je met automatisch incasso betaalt klopt het dat je geen facturen ontvangt! Hieronder vind je wat je nodig hebt:

Pagina een van de polis:

Nadat je een verzekering afsluit ontvang je direct van ons een e-mail met in de bijlage polisdocumenten. Op de eerste pagina van deze polis staat het bedrag dat maandelijks wordt geïncasseerd. Op het moment dat dit maandbedrag wijzigt ontvang je weer een nieuwe polis met het nieuwe maandbedrag. Zolang het maandbedrag niet veranderd ontvang je hierover verder geen documenten of facturen.

Deze eerste pagina heb je voor je boekhouding nodig samen met een bankrekening overzicht van alle automatisch geïncasseerde bedragen. Zie hieronder voor een voorbeeld:

JWpolis

Pagina twee van de polis:

Op de tweede pagina van deze polis vind je een eenmalig afwijkend bedrag. Op het moment dat wij eenmalig een ander bedrag incasseren anders dan het maandbedrag specificeren wij dit bedrag op de tweede pagina van de polis.

Dit bedrag wijkt af van het standaard maandbedrag doordat je bijvoorbeeld bij een nieuwe verzekering of wijziging eenmalige extra kosten betaald.

Deze pagina heb je nodig voor je boekhouding. Zie hieronder voor een voorbeeld:

Je betaalt niet met automatisch incasso

Betaal je niet met automatisch incasso dan heb je van ons per e-mail of post een factuur ontvangen. Het is alleen mogelijk om niet met automatisch incasso te betalen als je per 6 of 12 manden betaald.

Heb je te laat betaald en aanmaningskosten betaald?

Zijn er incasso’s mislukt? En heb je extra kosten moeten betalen omdat je te laat hebt betaald? Dan heb je van ons hiervan betalingsherinneringen en aanmaningen ontvangen waar de extra kosten op gespecificeerd staan.

Deze betalingsherinneringen en aanmaningen heb je voor je boekhouding nodig.

Op al onze verzekeringen is geen BTW van toepassing.

Mijn boekhouder wil toch facturen ontvangen:

Als je met automatisch incasso betaald is het niet mogelijk om facturen te krijgen. Onze incasso administratie wordt verzorgd door Voogd & Voogd. Voogd & Voogd is de grootste partij van Nederland op het gebied van incasseren van verzekeringspremies. Voogd & Voogd incasseert de premie bij meer dan 50.000 bedrijven in Nederland. Bij al deze bedrijven werkt het zoals hierboven uitgelegd en zijn er geen problemen met hun boekhouders/ accountants en de belastingdienst.

Heb je hier verder nog vragen over?

Stuur dit artikel door naar je boekhouder of accountant en neem contact op met je boekhouder of accountant.